Jij doet er toe.
Pracht mens,
leer leren en leven
vanuit jouw kracht.

"Juf, ik begrijp het echt niet." zegt Thijs in- en in verdrietig. Begripvol zegt de leerkracht: "Ik heb het je vier keer uitgelegd, wat begrijp je er niet aan?" "Ik zie het gewoon niet voor mij. . Ik voel mij zo...zo...." De leerkracht zucht. "Ik heb echt alles geprobeerd." De leerkracht kijkt het kind verdwaasd aan en weet niet hoe het nu toch verder moet. . . De leerkracht heeft het idee dat het kind slim genoeg is, waarom vat hij het dan niet?

"You can teach a lesson for a day, but if you teach
curiosity you teach for a lifetime."  Anonymous

Kindercoachhuis

Steeds vaker lopen kideren vast op school. Sociaal emotioneel zit het kind niet lekker in zijn vel. 'Waarom lukt het mij niet en een ander wel?' hoor ik geregeld kinderen zeggen. Soms lukt het (vlot/ begrijpend) leren lezen, het spellen, het automatiseren van de rekensommen en de tafels niet. Dit doet de eigenwaarde geen goed. Het kip en het ei verhaal start. Dit terwijl de ouder en de leerkracht zeggen "Hij zou het moeten kunnen, hij is slim zat." Maar waarom lukt het leren dan niet? Hij is creatief, denkt over allerlei zaken na, ziet oplossingen die anderen niet zien en hij voelt haarfijn aan hoe alles zit.

                               Het zit er wil in,

                      maar het komt er niet uit.                                                                                                                                                                                     

In mijn Kindercoachhuis help ik kinderen (weer) leren vanuit hun kracht, vanuit hun leerstijl. Het vergroten van eigenwaarde, eigenaarschap en verantwoordelijkheid zijn de speerpunten. Met behulp van onder andere tekenen, de Kernvisie methode, leren leren en denken vanuit mogelijkheden help ik kinderen (weer) leren (vertrouwen) op hun eigen wijze van leren en ontwikkeling.

In een intakegesprek bekijken wij samen de mogelijkheden. In vijf tot ongeveer acht sessies begeleid ik uw kind bij het (weer) leren werken vanuit zijn ware potentie. Thuis oefenen uw kind en u elke dag tussentijds verder. De nadruk ligt op helpen en begeleiden; uw leert het zelf te doen!

Eigenaarschap en verantwoordelijkheid,

ik kan het zelf!              

Uw kind leert weer op zichzelf te vertrouwen. "Zie je wel dat ik het kan!" is een veel gehoorde reactie. "Het zat gewoon in mijn hoofd." Dat alleen al geeft de burger weer heel veel moed om de wereld lerend in te gaan!

Voor meer informatie over de Kernvisie methode kunt u kijken op www.kernvisiemethode.nl

Leren is niet moeilijk,

je moet alleen weten hoe het zit.

De kinderen die ik begeleid leren veelal primair vanuit beelden en/ of emoties, zijn sterk visueel en/ of op het gevoel gericht, kunnen goed met ruimte omgaan, leren vanuit overzichten, begrijpen iets meteen of (nog) niet, begrijpen complexe concepten makkelijk, terwijl zij vaak moeite hebben met eenvoudige taken en voelen vaak zo ontzettend veel. Deze kinderen zitten niet stil als dat moet, lijken niet op te letten en reageren vanuit een andere invalshoek. Dit in tegenstelling tot het huidige onderwijssysteem die vraagt dat kinderen veel stil zitten, lang luisteren en reproduceren, waar primair geleerd wordt vanuit woorden, die sterk auditief gericht is, waar geleerd wordt vanuit kleine stapjes en  gebruik gemaakt wordt van veel mondelinge instructies.    

Er is niets mis met dit onderwijssyteem, 

uw kind leert alleen anders!

Uw kind kan na één coachingssessie zelf gelijk starten met deze leerstijl (weer) toe te passen, zonder dat de methode op school verandert.  Zeer fijn is het als de leerkracht van uw kind uw kind helpt bij het weer gaan werken vanuit zijn leerstijl. Ik ga graag met u mee naar de (basis-)school van uw kind om de school en/ of de leerkracht te inspireren en/ of van handvatten te voorzien.  U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen om te overleggen of deze coaching uw kind gaat helpen. Klik hier voor vrijblijvend  contact.

Ik begeleid basisschool kinderen en tieners op het voorgezet onderwijs met onder andere;

  • taal-, en/ of rekenhulpvragen,
  • hulp bij (vermoeden van ) dyslexie en dyscalculie,
  • hulpvragen met betrekking tot leren leren, leren plannen e.d
  • hooggevoeligheid
  • en sociaal emotionele hulpvragen.