Het leerstofjaarklassensysteem
                    voorbij?

"Great things are done by a series of small things brought together." Vincent van Gogh

       Pakkend Passend Onderwijs

Passend Onderwijs kan met 'Pakkend Passend Onderwijs'.

Passend onderwijs? Is dit mogelijk? Wat past bij jullie visie, wat past bij jullie zijn? Hoe gaan jullie om met de veranderende populatie? Met de diverse leerstijlen, ontwikkelingsmogelijkheden en met de andere behoeftes van vaak jongens en meisjes? Zoeken naar mogelijkheden zit ons leerkrachten in het bloed. Ten diepste willen wij als leerkrachten álle kinderen helpen en ondersteunen bij hun ontwikkeling. 

Ik help jouw school graag bij het kijken naar jullie mogelijkheden. Waar lopen jullie tegenaan? Wat hebben jullie nodig zodat passend onderwijs passend wordt voor jullie school, voor jullie leerkrachten én jullie kinderen. Stap voor stap, begin klein, dan wordt het groot. Waar zijn jullie goed in? Wat is jullie kracht? Zo maakt jullie school, maak jij als leerkracht, hét verschil voor het kind, voor nu en voor morgen. Goede leiding is hierin naast goede leerkrachten essentieel en van allergrootst belang. De goede school doet er toe!

De gelukkige school, de gelukkige leerkracht én het gelukkige kind! Dat is pas passend onderwijs.

"You can teach a lesson for a day, but if you teach curiosity you teach for a lifetime."  
Anonymous

In overleg bespreek ik wat jullie mogelijkheden en wensen zijn passend bij jullie visie. Dit zijn langere trajecten van een jaar of meer en/ of korte studiedagen/ inspiratiesessie. Enkele mogelijkheden zijn :

  • Dé start; werken vanuit identiteit en visie (Wie zijn jullie? Waar gaan jullie heen?);
  • Stamgroepen, sociaal emotionele basisgroepen en/ of groepsdoorbrekend leren (ook vanuit het leerstofjaarklassensysteem);
  • Doelgericht, betekenisvol en inspirerend kleuteronderwijs;
  • Soepele overgang groep 2-3;
  • Actief, samenwerkend en effectief onderwijs;
  • Thematisch onderwijs vanuit een rijke en uitdagende leeromgeving voor groep 1 tot en met 8;
  • Doelgerichte (half) jaarlijkse (effectieve) instructie (per vakgebied);
  • Verbeteringstrajecten reken- en taalonderwijs;
  • Implementatie van Vroeg Engels in groepen 1 t/m 8;
  • Vergroten van eigenaarschap en verantwoordelijkheid bij kinderen;
  • Inzet van talenten, expertise en leerstijlen van leerkrachten en leerlingen;
  • Rapportage en/ of portfolio die opbrengsten, talenten en competenties zichtbaar maken;
  • Beleid op diverse gebieden;
  • Effectieve inzet van toetsing, signalering, analyse, evalueren en handelen;
  • Leerkrachtcoaching o.a. door co-teaching;
  • Ouderpartnerschap versus leerkrachtexpertise.

Neem gerust contact op voor vrijblijvende informatie en/ of inspiratie voor individuele en/ of teamcoaching. Meer hierover is onder andere te lezen in het boek “Pakkend Passend Onderwijs”.

Geregistreerd beeldcoach®

Contact Meer informatie & Bestellen